субота, 25. август 2018.

Goodbye, Belgrade......Hallo Rodos...



"Nisu svi oni koji skitaju izgubljeni" (Tolkin)


U pozadini radio Naxi....i čuveno opusti se i uživaj...:)))
Upravo to i nameravam...
Polako odbrojavam do polaska....
Ne mogu da spavam....krećem iz kuće u 02.15 :)))
Rekoh ajde da pišem :))))

Turista ili putnik....
Ne volim za sebe da mislim da sam turista....ja sam putnik :)).
Koferi spremni ali i ja...da upoznam narod(e), kulture, istoriju....hranu, običaje....
Da pravim uspomene koje nastaju na putovanjima...
Kada me pitaju koja su moja omiljena mesta, gradovi...odmor i sl. ja uvek kažem tamo gde još nisam bila....Na Rodosu nisam bila :))))
Adrenalin već radi....spremna sam za novo iskustvo, spremna da upoznam Rodos ali i sebe...da naučin nešto o sebi što nisam znala....



Ne verujem uvek u srećan kraj, ali verujem u srećna putovanja...
Kofer spakovan....sve po spisku :))
Pasoš, karte, vaučer, osiguranje...kartice....
Čula sam sve savete...tipa pazi da ne izgoriš :)), ne plivaj daleko....itd. Nikada nisi mator kada si nečije dete....Obećala sam da ću biti dobra.....


Goodbye, Belgrade......Hallo Rodos...
Rodos....ostrvo Boga Sunca Heliosa; Kolosa (kao simbol ostrva), ostrvo bogate istorije gde važnu ulogu imaju Malteški vitezovi...više nego dovoljan razlog za boravak na ovom ostrvu....Legenda kaže da je Rodos bio poklon Bogu Heliosu...
Rodos je najveće ostrvo u grupi Dodekanskih ostrva. Dodekanez u prevodu znači dvanest ostrva, reč nastala spajanjem dve grčke reči - dvanaest i ostrvo! Ima ih mnogo više ali 12 je najvećih. Ja sam iz te grupe bila na Kosu i Patmosu. Želela sam da idem na Karpatos ali ispao je na kraju Rodos. Od preostalih ostrva iz grupe želja mi je da vidim Symi, Kastelorizo....

I za ovo putovanje sam se pripremila....
Spisak imam šta bi bilo dobro da se poseti....ali on nikada nije Must See....Uvek mi se dogode neplanirane stvari....spontane....Zašto onda pravim spiskove? Tako upoznam ostrvo i pre nego kročim na njega....:)))

Ulica Vitezova sve sa kafanama u kojima su boravili :))


Vitezovi...stižem :)))
Već zamišljam šetnju starim srednjevekovnim gradom sa više od 200 ulica u kojima se može izgubiti ali možda baš tako i otkriti sam grad....Kažu da je najlepša ulica u gradu Ulica Vitezova...tu se nalaze kafane gde su vitezovi boravili....ali i svi svetski alhemičari, mistici i dr. Pretpostavljam da se sada tu u tim kafanama pije pivo :))) koje ja ne volim ali ga koristim za kosu :))
Rekli su mi da obavezno prošetam zidinama starog grada a da je najbolje mesto iza Palate Vitezova...i da je pogled jako lep. Teško da ću uspeti da obiđem svih 5km koliko je dugačak zid oko grada, zato treba izabrati najbolji deo :)). Moj Neptun već zamišlja "susret" sa vitezovima :))) pod uslovom da se nisu vratili tamo odakle su pošli u pohode :))). Ako su i dalje tu verujem da će mi dati neki znak :))))....
Najpoznatiji vitez Dieudonne de Gozon koji je po legendi ubio zmaja :)), i imao nadimak "ubica zmaja" postao je veliki Majstor vitezova (14.vek)...
Grad ima i Srednjevekovni festival....ove godine je bio 25. - 28.maja!!!



Malo istorije....
Da ne idem previše daleko u istoriju, recimo da krenem od Rima :)) pod čijim uticajem je Rodos još tada bio jedan od naprednijih gradova. Posle podele Rimskog carstva, Rodos je pripao Vizantiji (koliko se ja sećam iz istorije  rimsko državno uređenje, grčka kultura i hrišćanstvo).
Onda su došli Arabljani pa je oslobođen, ne dugo jer su ga osvojili vitezovi Malteškog reda (1309).....mnoge građevine su iz tog perioda...A onda su ih oterali ko drugi nego Turci :)) i Sulejman veličanstveni....gde su ostali sve do 1912. i ostavili naravno i svoj uticaj. Onda malo italijani, pa nemcienglezi sve do 1948. kada Rodos i neka druga ostrva pripadaju Grčkoj...
I danas Rodos opsedaju englezi, nemci, italijani ali kao turisti :-))). Evo i mene :))). Ko zna možda mene krene da opseda neki malteški vitez :))))).
Rodos je danas jedan od najbolje očuvanih srednjevekovnih gradova u Evropi koji je od 1988. godine pod zaštitom UNESKO-aI kao na Kritu i na Rodosu su očigledni svi uticaji raznih osvajača... 





Obilazak grada...
Umesto konja i kočija (što bi bilo mnogo romantičnije)....u ponudi za obilazak grada su Segway vozila nešto nalik na trotinet samo ovaj je na baterije :)). Videla sam ih već na Kritu....izgleda na oko da je jednostavno voziti se na toj spravici :)), sve je u ravnoteži tela....nagnete se napred ide brže...ispravite se prikoči...lako, zar ne :))
U grad se ulazi kroz 9 kapija....Kapija slobode je glavni ulaz a tu negde pored je Venerin hram :)), pogodite na koju kapiju ću ući :)))). Rekli su mi da nikako ne propustim u obilasku: Roloi sat-kulu i pogled na grad, Sulejmanovu džamiju, Džamiju Ibrahim paše, Crkvu Svetog Jovana od Kolakija, Gotsku katedralu Naše gospe, Hipokratov trg....
Svakako je na prvom mestu obilazak tog jedinstvenog muzeja na otvorenom...




Novi grad...
Nakon opsade Sulejmana veličanstvenog nastao je grad izvan zidina starog grada...
Taj sada novi grad izgleda preveliko...bar iz mog ugla....ja više volim mala mesta....
Hotel u kome ću biti smeštena je u novom gradu, gore na vrhu između dve plaže strelica). Udaljen je od najbliže kapije starog grada 10 min, samo 5 min od severozapadne vetrovite plaže (Windy beach) i 10 min od istočne plaže Elli....Grad je podeljen na idealno za smeštaj, vrlo dobro i predaleko...Ja sam u ovom idealno za smešatj :)))
Dakle sve je tu....i novo i staro...Simbolično ili ne....ali baš u vreme mog boravka na Rodosu biće aktuelan jeda aspekt o kome sam više puta pisala: trigon između RxSaturna u Jarcu i RxUrana u Biku....staro i novo na delu :))).
Dakle, na bilo koju kapiju starog grada da uđem....ulazim u stari svet, istoriju....ako se odlučim za električni trotinet :)) Segway vozilo eto i novog, vrlo savremenog načina za obilazak srednjevekovnog grada :))).



Jelen i košuta :))
A u gradu nezaobilazna je i Mandraki Luka (Kolos sa Rodosa mit ili stvarnost) sada su tu umesto njega statue jelena i košute, zaštitni znaci Rodosa bronzani kipovi i to na levom – bronzani kip jelena Elafos, a na desnom – košute Elafine, najslikaniji objekti na Rodosu :)))


Šta treba videti na Rodosu:

  • Već spomenuti srednjevekovni grad koji ima tri kvarta: Kollakio (Malteški kvart) je deo gde se nalazi najveći deo srednjevekovnih građevina. Hora (Turski kvart) je trgovački deo Starog grada, sa većinom taverni i prodavnica i Jevrejski kvart.
  • Lindos....Akropolj (do Akropolja na magarcu), Vizantijsku tvrđavu, crkvu Sv. Panagije, plažu Apostola Pavla, na 55km od grada
  • Krstarenje na ostrvo Simi najbliže Turskoj iz grupe ostrva...Panormitis Manastir SvArhanđela Mihaila (ikona želja). 
  • Haliki je još jedno od ostrva Dodekaneze...Maleno ostrvo kao iz bajke....ljudi sa tog ostrva su uglavnom emigrirali na Floridu :))....
  • Antony Quinn plaža (Topovi sa Navarona)
  • Dolina Sedam izvora, Dolina leptira 30km od grada, mada kažu da sada leptiri miruju....




Ove godine u januaru nisam znala gde ću biti u avgustu....iz više razloga. Dogodile su se neke stvari koje su se dogodile....srećom sada su iza mene i ja sam sredinom avgusta odlučila za LAST MINUTE letovanje. Posle svega što mi se ovih dana dešavalo shvatam da mi je odmor bio preko potreban.
Prošle godine sam se dvoumila između Kefalonije i mandoline kapetana Korelija :)))) i Rodosa sve sa topovima Navarona :))). Tada sam "slučajno" odabrala Samos, zahvaljujući mladiću iz agencije koji se zove kao i moj sin. I nisam se pokajala...Ako neko od vas još ima dilemu za ovu godinu ili sledeću gde bi na letovanje....toplo preporučujem Samos!!! E, sad što bi rekla jedna moja prijteljica, ti si romantična duša ne vole svi romantiku....imajte i to na umu :))), mada ja tvrdim da sam i avanturista.....pročitajte tekst o Samosu pa odlučite :)))). 
Ove godine sam prvo izabrala Karpatos....istražila do detalja...izabrala sve, dobila ponudu i onda je ona promenjena u nekoliko sati....trebalo je da putujem 23.avgusta...U dva dana sam sve morala da promenim....Kefalonija ove godine otpada :))) iz više meni poznatih razloga :)))), ostali su u ponudi Kos i Rodos....Na Kosu sam bila mada vratila bih se bez razmišljanja....odlučio je datum i Rodos....Već sam ranije istražila sve i to je pomoglo :))).

Pripremila sam nedeljni izveštaj - Šta rade zvezde u periodu od 27.avgusta do 03.septembra...
I mesečni izveštaj ZVEZDE U SEPTEMBRU... tako da ćete biti u toku svih zvezdanih dešavnja dokle sam ja na odmoru. Ja ću se povremeno javiti sa nekom fotografijom (instagram i FB)....znate već.....noge na plaži :))), neka grčka hrana....i naravno lepote Rodosa....

Vidimo se na instagramu i FB.....




Нема коментара:

Постави коментар