петак, 10. мај 2024.

Vertex - astronomska tačka ili sudbina?!



Vertex - astronomska tačka
Vertex - vrtlog, okretanje, glava, vrh, šiljak, preokret (od latinske reči). 

Vertex nije planeta, nije ni asteroid već astronomska tačka, koja preseca ekliptiku i osnovne vertikalne tačke na našoj natalnoj karti...i predstavlja određenu energiju u našim životima. 
Neki astrolozi tvrde da je ta energija energija visokog inteziteta.
Vertex se obično nalazi između 5. i 8. kuće u horoskopu. 

Kažu da Vertex predstavlja... 
Sudbinske događaje i susrete sa ljudima koji ulaze u naše živote sa određenom svhom i lekcijom!
Kažu da je Vertex važan kod glavnih prekretnica u životu, koje su van naše kontrole pa ih zovemo sudbina! Neki vid suočavanja sa sobom kada do prekretnice dođe.
Veruje se da se aktivira pri rođenju i smrti. 

Vertex ukratko: Promene koje nismo očekivali



Kako se izračunava?
Kao i sve ostalo, potrebno vam je datum, mesto i vreme rođenja!
I neki program za izradu natalne karte - Oznaka je Vx


10.maj 2024. nebo iznad Beograda!
Na ovoj karti vidimo da je Vx u Strelcu u trigonu sa Marsom u Ovnu
Rođeni danas imaće Vx u Strelcu! Od 01.juna Vx će biti u Jarcu.


Kada pronađete ovu tačku u natalnoj karti možete proučavati!
Ne treba vam neki posebni opis...dovoljno je da znate položaj - kuću i znak u kojima se nalazi Vx!
Kuće mogu da budu: 5,6,7 ili 8. znak može da bude bilo koji od 12 znakova!
Kuća u kojoj se Vx nalazi predstavlja oblast gde se mogu dogoditi nepredviđeni preokreti u životu!
Kuća i znak mogu da ukažu na prirodu ovih na izgled sudbinskih događaja!



Vertex mogu da aktiviraju: tranziti...ali i neke osobe!
Vertex ima ulogu i u uporednim horoskopima (sinastrija).
Kada Vertex neke osobe pravi pre svega konjukciju ali i neki drugi aspekt sa nekom vašom planetom (uglavnom ličnim planetama) ali i sa Mesečevim čvorovima, uglovima (ASC, DESC, IC, MC), asteroidima...možda ćete osetiti (ili već jeste) onu priču o sudbinskom susretu ili nekom nepredviđenom događaju - preokretu!

Moja astronomska tačka Vx je u Biku na 17° u 8.kući!
Nemam tu nijednu planetu u blizini jer uglavnom se računaju konjukcije i to sa jako malim orbisom delovanja oko 1/2°...Jedini egzaktni aspekt koji ova tačka pravi u mojoj natalnoj karti je sekstil sa mojom Nat Venerom u Devici iz 11.kuće. I ako uzmem u obzir nešto širi sekstil Vx sa mojim Nat Jupiterom iz 5.kuće onda je to drugi aspekt! I kada malo razmislim mogla bih knjigu da napišem o mom ljubavnom životu, iznenadnim nepredviđenim susretima....itd...mada Vertex tu ima najmanju ulogu!

Kažu da su neki ključni i bitni događaji u našem životu povezani za ovu osetljivu tačku.
Ima onih koji tvrde da je ona povezana sa nekim sudbinskm dešavanjima.
Recimo: ako se nađe u 5. ili 7. kući može doneti novu ljubav?!
Vertex obično aktivira neki aspekt, tranzit... 
Ima onih koji tvrde da ova apstraktna tačka ima uticaj, ima onih koji se ne trude uopšte da je uzmu u razatranje...Mile Dupor ovu tačku ne spominje ni u delu Sumnjivi uplivi!

Ima li tu ipak nečega :)...
Izdvojila sam dva susreta (upoznavanje) za koje ja mislim da su mi promenili život!
U vreme jednog emotivnog susreta (na dan upoznavanja) tranzitni Vx bio je u Ovnu u 7.kući u trigonu sa Nat Uranom u Lavu iz 11.kuće, u sekstilu sa Nat Mesecom u Blizancima iz 9.kuće! 
U vreme jednog drugog susreta Vx je bio u Raku u 9.kući u sekstilu sa Nat Plutonom u Devici iz 11.kuće i u trigonu sa Nat Neptunom u Škorpiji iz 1.kuće.
Ako prevedem u moju priču... ima tu nečega....ali ne bih rekla Vauuu!
Mnogo veći uticaj su imali tadašji tranziti sa mojim planetama, godišnji horoskop, predikcije!

Istražila sam i Vertex u uporednim kartama...i videla da je nečija :) Venera u konjukciji sa mojim Nat Vx u Biku...Da li je ta konjukcija donela je taj utisak sudbinskog dešavanja, preokreta? U to vreme naravno da je to izgledalo kao lep uticaj sudbine. Tada i jeste bilo tako...Kraj nije bio tako lep.
Druga priča je bila... moja Nat Venera u Devici u egzaktnom sekstilu sa njegovim Nat Vx u Škorpiji. 
(o njemu sam često pisala, on je već nekoliko godina negde međ' zvezdama). 

Bile su to osobe koje su ostavile dubok trag na moj život...), ali ne zahvaljujući Vx...mnogo toga drugog je uticalo da ih pamtim zauvek! Dakle, Vertex je možda imao neki uticaj ali ne onaj "živeli su srećno do kraja života"...možda je samo na neki način izdvojio ove priče ili sam ih ja izdvojila :).

Moje mišljenje u vezi Vertexa (Vx) je da ima smisla da se proučava i istražuje...
Ali bez prevelikih očekivanja i više kao neko sredstvo koje može da vam pruži dodatne informacije o prirodi nekog susreta ili neplaniranog događaja! Vx vam može poslužiti kao dodatno sredstvo za razumevanje vaše natalne karte, za neke vaše susrete, odnose, događaje.

Imajte na umu da Vertex nije planeta, nije ni asteroid, fiksna zvezda i sl. on je astronomska matematički izračunata tačka! Ako vam je ova tema zanimljiva proverite sve ovo u vašim natalnim kartama ali i kartama onih za koje smatrate da su bili ili jesu vaši sudbinski susreti! 

P.S. Ovaj tekst je nastao jer me je neko zamolio da pišem o Vertexu!



Izradu horoskopa, astrološke konsultacije možete zakazati 
porukom na Viber +38163352286 ili mail snezana9@gmail.com









Нема коментара:

Постави коментар