недеља, 11. август 2019.

Kada se neke želje ispune.....

Sudbina ili šta li je....tek ove godine nekim čudnim putevima i znakovima (pored puta) stigla sam do odluke da odmor neću provesti na nekom Grčkom ostrvu....već na poluOstrvu Peloponez, tačnije u Korintskom zalivu....u gradiću Loutrakiju za koga kažu da je biser ovog zaliva....

Kako se sudbina poigrala samnom....
Godinama na odmor čitaj na Grčka ostrva :), idem preko jedne agencije kojoj sada ni ime neću spomenuti....I uvek smo lepo sarađivali....Prošle godine agent koji se zove kao i moj sin je napustio tu agenciju i već sam tada imala problema ali problem je rešen tako što nisam otišla tamo gde sam želela (Karpatos) već na Rodos....a sve zbog ostrva Symi i Lindos...Već sam bila uplatila Karpatos kada mi je dan kasnije stigla promena ugovora od koje mi se digla kosa na glavi :)). Sreća pa sam imala alternativu. Inače tada je bio RxMerkur u Lavu...uplatila pa anex ugovora, pa novi ugovor!!!

Ove godine opet Karpatos i opet problemi.....nije pomogla ni alternativa Krf ili Lefkada...Toliko su me naljutili da sam satima proizvodila paru.....Onda sam se smirila i okrenula KonTiki Travel....Naravno zakasnila sam za ono što sam želela jer sam imala poverenja u agenciju sa kojom sam godinama sarađivala...Već sam počela da se znojim preko znoja od vrućine, kada je u nekom trenutku razgovora izgovorena magična reč Hidra (ostrvo)....Ne postoji aražman za samo ostrvo, bar ne preko naših agencija (to sam mnogo ranije ustanovila) već je opcija izlet do ostrava Hidre...

Hydra - mitsko biće iz grčke mitilogije...Hidra je i sazvežđe, Hidra treći mesec planete Pluton, Hidra grad u Alžiru, slatkovodna Hidra životinja.....i Hidra jedno od Saronskih ostrva u Grčkoj. Hydra - vodeni!!!

Još jedna čarobna reč je izgovorena Korintski kanal i agent me je "kupio" u trenutku....I ako mi ta destinacija nije bila ni u malom mozgu....počela sam brzo da mislim i prizivam sve što znam o Poleponezu, Korintu (drevni antički grad), kanalu (veštački kanal kojim brodovi plove kroz kontinent)...Kako je agent skapirao da ja samo pričam o ostrvima dodao je da postoje izleti osim za Hidru i za Poros, Eginu i Agkistri
Tek posle sam birala hotel...:))), ali i tu sam imala veliku sreću jer hotel se nalazi na samoj plaži....sobe gledaju ili direktno u more ili delimično....Jedino datum odmora nije onaj koji sam želela...
I odluka je pala.....idem na Peloponez :)))

Obično pre svakog odmora kada biram gde ću da idem uvek sve znam o ostrvu na koje želim da odem....Mislim šta mi teško da se i sada upoznam :)))))
O ostrvu Hidri ipak već znam dovoljno....I sada ću vas podestiti i vas i sebe na tri teksta:

Novembar 2016:

Like a bird on the wire....Mesec sekstil Uran....

Avgust 2018:

"I'm Your Man" Leonard Cohen......Sunce je prešlo u Devicu u 06:08 CET...

Februar 2019:

Pazi šta želiš, možda ti se i ostvari....Venerini i Merkurovi aspekti ovih dana....

Tražila sam tako tekstove gde spominjem Hidru i Leonarda Cohena pa sam se i sama iznenadila istim naslovom teksta iz februara ove godine i teksta od pre nekoliko dana:

U februaru sam spominjala listu želja - ostrva koja bih volela da vidim, prvo ostrvo na listi je Hidra:)
Hidra je jedno od Saronskih ostrva u Egejskom moru, blizu Grčkog kopna (Atika, Peloponez)...Pored Hidre tu su i Poros, Egina, Angisti (ima ih u ponudi za izlete), tu su još i Salamina, Speces i Dokos...Ipak mi ne ginu ostrva :)))

Dečak na delfinu
Za Hidru sam čula baš davno u jednom društvu kada smo pričali o grčkim ostrvima....
Pažnju mi je privukla činjenica da na ostrvu nema automobila....glavno prevozno sredstvo su magarci....Nisam verovala da tako nešto postoji pa sam morala da proverim :).
Tada sam i saznala da se ostrvo proslavilo davne 1957.godine, kada je na njemu Sophia Loren snimala film "Dečak na delfinu".  Ovaj film je bio njen prvi film na engleskom jeziku....upamćen je i po njenom pevanju... U završnoj sceni filma vidi se luka Hidre (1957.)
Danas na ostrvu postoji velika statua Dečaka na delfinu...

Kasnije kada sam još malo istraživala saznala sam da su na ovom ostrvu snimljeni i ovi filmovi:
 "A girl in black" (1956)  Film je režirao Michael Cacoyannis inače režiser i filma "Grk Zorba"!!!
Phaedra (1962) režiser  Jules Dassin, glumci čuvena  Melina Mercouri i Anthony Perkins....muzika u filmu ko drugi nego Mikis Theodorakis...I naravno :))) ima nešto interesantno vezano za ovaj film...Melina Mercouri se udala za režisera ovog filma.....I nju sam često spominjala na blogu, jer ništa nije slučajno i ona kao i Leonard Choen ima Mesec sekstil Uran....Jedini njen film koji sam gledala je Nikada nedeljom....i taj film je režirao Jules Dassin...

"Kao ptica na žici...kao pijanac u crkvi...
pokušao sam na svoj način da budem slobodan"

Tek mnogo kasnije od kada sam čula za Hidru, dok sam tražila ko od poznatih ima Mesec sekstil Uran  videla da ga ima Leonard Cohen čiju sam muziku već znala i volela....malo sam više i dublje istraživala njegov život i otkrila povezanost sa ovim ostrvom. On se u ovo ostrvo zaljubio aprila 1960.godine tri godine posle filma Dečak na delfinu. Kažu da je kuću kupio za 1500 dolara...nasleđenih od svoje bake...tako što je jednog kišnog dana u Londonu ušao u Grčku banku i pitao: Kakvo je vreme u Grčkoj? Odgovor je bio: Proleće! Dva dana kasnije je otišao u Grčku. Posetio je Atinu i ostrvo Hidra...Tu na ostrvu je video kuću iz 19.veka. Kuća nije imala ni vodu ni struju....Mnogo kasnije je uveo i vodu i struju i na spratu kuće napravio muzičku sobu...
I nije se on samo zaljubio u ostrvo i kuću, on se na ostrvu zaljubio u Marianne (Norveška manekenka), koja je bila na ostrvu sa svojm malim sinom...Postali su par i ostali par skoro deceniju...Posle raskida napisao je pesmu... So Long, Marianne. Ona je umrla samo tri meseca pre njegove smrti, slučajno baš na moj rođendan 28.jula 2016. On je umro 07.novembra 2016.
Još jedna zanimljivost, pesma "Kao ptica na žici" napisana je na ovom ostrvu tih 60-ih....Napisao je on i knjigu poezije i dva romana...

Ljudi koji su bili na ovom ostrvu kažu da ono leči depresiju, da se čuju samo prirodni zvukovi, jer zvkovi motora i automobila se ne čuju jer ih i nema...Samo sunce, ptice, more i miris mora....milina :))). Tako je bilo i sa Cohenom, Hidra je bila njegov lek od depresije...
Pored Cohena na Hidri je boravio i Henry Miller u knjizi "The Colossus OF Marousi" napisao je za Hidru ovo: "neverovatne lepote sa sposobnošću da transformiše svakog ko ga poseti".
I jedan i drugi bili su gosti poznatog grčkog slikara Nikos Ghike čija je priča u vezi Hidre jako interesantna...Njemu je izgorela u požaru kuća iz 18 veka i od tada se više nije vraćao na Hidru....
Na ovom ostrvu su boravili i Aristotle Onassis, Maria Callas, Rex Harrison, Peter Ustinov, Eric Clapton, The Rolling Stones ... Picasso, Chagall, Allen Ginsberg..

Lutraki je na 6km od Korinta...peške oko sat i po...kolima 15min
Prelazi se most preko Korintskog kanala...

Jedna od reklama je upoznajte mitski Peloponez....
I opet istorija....antička...Ja istoriju obožavam....grčke mitove posebno....
Hidra - mitsko biće sa zmijskim telom i zmijskim glavama :))
Peloponez je bila vojno - civilna provincija Vizantijskog carstva. Formirana je oko 800. godine, a postojala je do prvog pada Carigrada 1204. godine, sa prestonicom Korint...Pored Korinta tu je i Sparta (danas jedan od većih gradova na Peloponezu)...
Na peloponezu je i Olimpia (Olimpijske igre u čast boga Zevsa)...Sećanja naviru...pa je tu i Homer (Ilijada i Odiseja)...Pa onda Perskijski ratovi i Spartanski kralj Leonida....Maratonsko polje....Termopilski klanac. Ratujući protiv drugih Atina i Sparta osnivaju savez...
Onda su došli Peloponeski ratovi....i Aleksandar Veliki (carstvo koje se prostiralo od Grčke do Indije)...ali on je umro od malarije u 32. godini. Dolazi Rimsko carstvo, nakon podele Rimskog carstva, Peloponez postaje deo Vizantijskog carstva.
I ništa bez Turske :)))...Najezda Turaka na Peloponez se dešava od 1358. godine. Tek posle smrti Sulejmana Veličanstvenog Otomansko carstvo slabi....Ali....tu je Venecija :), ta vladavina nije bila popularna...Otomanska vladavina završila se Grčkim ratom za nezavisnost 1780. godine.
Drugi svetski rat donosi osim smrti i siromaštvo....i mnoge porodice odlaze za Ameriku....
Najteži momenti u novijoj istoriji je požar koji je zahvatio Peloponez 2007...

Koliko sam videla postoje izleti stazama drevne Grčke, poseta Atini i Akroplju...Korintu i Korintskom zalivu i kanalu...

Pogled sa hotelske terase...
Loutraki je udaljen 4km od Korintskog kanala i 80km od Atine...
Nalazi se ispod planine Gerania...
Loutraki je sada glavno letovalište u ovoj oblasti....ali...oko njega (u krugu oko 70km) nalaze se Mikena, Epidaurus (rodno mesto Hipokrata), Sparta, Olimpija, Nafplion (stara Grčka prestonica)....
Kroz ovaj gradić prošao je spartanski kralj Leonida sa vojskom spartanaca da bi se suprostavio kralju Ksereksu (persijski kralj)...
Plaža u Loutrakiju ima plavu zastavicu od 1987.godine....more toplo, zbog ulivanja mineralnih voda. Ovaj grad je i banja...jer ima termalne vode...

I tako...neke želje se ostvare i ako se najmanje nadate...
Videću konačno i Hidru....i neka druga ostrva....mada ni kopno nije manje interesantno :)))
Nastavak sledi....

Leonard Cohen - Bird on the Wire 1979

Iskreno više volim ovu verziju :)))