петак, 7. септембар 2018.

#RhodesMyWay

Zvezda sa Rodosa....izdržala je put....

Trebalo mi je nekoliko minuta da shvatim koji je dan....Još uvek sam pomalo izgubljena u vremenu i prostoru...Još uvek sam pod utiskom boravka na Rodosu...

Na instagramu ovaj hešteg - hashtag sam najviše koristila da označim fotografije sa Rodosa....
Imam preko 1500 fotografija!!!! Toliko da mi je poslednjeg dana stigla poruka da mi je memorija na telefonu puna....Srećom :)) pa sam ponela i Ipad :))).
★Ovaj tekst je zbog onih koji vole putopise.....
Ovako sam pisala dan pre puta:

Ovako je to na kraju ispalo :)))....
Na Rodos sam stigla direktnim letom za nekih 1 sat i 45 minuta....Pomerili smo satove za jedan sat unapred čim smo sleteli....Aerodrom Diagoras je poprilično veliki aerodrom....i nismo dugo čekali za pasošku kontrolu...Još pomalo pospani (let u 04:40), pronašli smo svoje autobuse i odmor je zvanično krenuo :))). Do grada Rodosa 15km....U hotelu smo bili već pre 10h. Taman smo stigli za doručak, sobe još nisu bile spremne na Rodosu ulazk u sobe je oko 14h....Dovitljivi grci su obezbedili velike sefove za prtljag za 3e pa niste obavezni da čekate....Rado će vam i usitniti pare ako nemate sitan novac :))).
Ja sam doručkovala.....i krenula u istraživanje :))). Bez navigacije :)))....
Krenula sam ka moru....koje je na 2 minuta od hotela....

More, vetar.... na Rodosu....

Vetrovita plaža pogled levo

Vetrovita plaža pogled desno ka vrhu Rodosa

Ovako to zvuči.....

Prvo što vas uopšte na Rodosu dočeka je VETAR....vetar i vetar :)))
Nije previše toplo negde oko 30°, a sa vetrom to je kao da imate prirodni ventilator, samo ne možete da ga isključite kad poželite :)). Zapravo možete da se sklonite negde gde vetra nema....mali je izbor ali ima i toga :)). Ponekad je samo dovoljno da iz jedne ulice uđete u drugu....i nema vetra :)).

Ja sam krenula bez cilja...bez navigacije.....ono idem pa gde stignem....
Gde god da krenem mislila sam.... nisam bila :))).
Put me je odveo do luke Mandraki....
Kasnije sam shvatila da je to jedna od tri luke u gradu Rodosu....Mandraki je svakako najlepša, najviše slikana i najpoznatija luka....Nekada je ova luka bila vojna luka antičkog Rodosa....sada je to mesto gde se turisti i putnici kao ja :-))) slikaju :)))....Kolosa sa Rodosa naravno tu nema....prema nekim saznanjima tu svakako i nije bio....ako je i bio negde tu nije....Tu su sada statue jelena i košute....Jelen je bliži....da bi se slikali kod košute morate da obiđete krug....ja sam to uradila skoro na kraju boravka na Rodosu....Bronzani kip jelena Elafos na levom stubu, a na desnom – košute Elafine...

Bronzani kip jelena Elafos
Bronzani kip košute Elafine

Ovo smo ja i moj šešir....ispred jelena :))

Znakovi pored puta...
Vratila sam se u hotel drugim putem....opet nasumice izabran....već sam ranije napisala nešto instiktivno....na Rodosu se ne možete izgubiti možete samo zalutati :))... i to je sasvim tačno!!!
Krenula sam ulicama prema hotelu tako što sam pratila strane sveta :)))) ali i miris mora....i jačinu vetra :))). Ali glavni orjentir je bilo more....

Na putu ka hotelu....naišla sam na prelepe mozaike napravljene od kamenčića sa obale....ponela sam i ja nekoliko kamenčića za uspomenu....dokle se i oni ne dosete pa zabrane :)))....Prvi mozaik je ova vaga....ja Vaga u podznaku :))).... U gradu je puno ovakvih mozaika....i oni su obeležje ostrva....
Kasnije kada sam videla šljunak na obali i sama sam poželela da napravim neki mozaik...

Stigla sam do kvarta gde se nalazi moj hotel bez da sam nekog pitala ili uključila navigaciju....soba je bila spremna....a soba mala, balkon takođe.....sve je malo kao kuća za lutke :)))... Malo ali čisto i uredno....I sve je onako kako se može videti na raznim sajtovima na google...Nema iznenađenja ako ste dobro istražili mesto i hotel u koje idete...Jedino iznenađenje je ključ od sefa....Malo mi je čudno da sef nije digitalan....a ključ nije mali....jedva stane u novčanik....
Umorna od puta legla da se malo odmorim :))), probudila se kada je sunce već bilo na zalasku....Požurila sam.....cilj mi je bio slikanje Punog Meseca u Ribama (26.avgust)....
Krenula sam ka starom gradu....i za to mi nije bila potrebna navigacija....zidovi starog grada dominiraju gradom.....Neka od kapija za ulazak u njega je tu....
Fascinantan je taj stari grad.....najstariji naseljeni srednjevekovni grad u Evropi....Kasnije sam saznala da u Starom gradu živi i radi oko 6000 ljudi!!! U istom gradu u kome su živeli nekada srednjevekovni vitezovi reda Sv.Jovana....
Ušla sam na jedan od ulaza iz luke i stigla do Platia Ippokratous.... Praktično centralni deo starog grada. Taj trg je jedan od najzanimljivijih i najživopisnijih trgova....Tu je i glavna ulica starog grada Sokratus....i Aristotelous ulica....Na trgu dominira Kastelani fontana....tu su i stepenice Kastelani palate....gde obično sede ljudi da se odmore ili da sačekaju red za večeru u nekoj obližnjoj taverni a ima ih koliko hoćete :))). Trg je okružen restoranima!!! Sledeći trg je trg Jevrejskih mučenika, srce jevrejske četvrti kojom dominira fontana sa pločicama na kojima je morski svet...i tri bronzana morska konjica...

Platia Ippokratous

Trg Jevrejskih mučenika

U ovoj šetnji imala sam i prvi zanimljiv "susret sa vitezom" :)))....

Dok sam obilazila stari grad sunce je već polako zalazilo....krenula sam ka luci gde sam procenila da ću videti Pun Mesec....Dobro sam procenila...u jednom trenutku gledajući na sve strane ugledala sam i mesec....Mogao je da se vidi iz luke...."sakrio se" između vetrenjača...:))) i utopio u svetiljke...

Pun Mesec u Ribama na Rodosu!!!

Skoro da se utopio sa svetiljkama grada :)))....

Sada već po mraku polako sam se vratila u četvrt gde je hotel....tamo pronašla kafe sa odličnim kapućinom samo preskup brate mili kao da je od zlata :))), uteha je brzi internet :))), valjda ništa nije besplatno čak i ono što piše da je free :))). Pronašla sam i restoran Local i za večeru izabrala Cezar salatu :)). Prvi dan na Rodosu tako prošao a okupala se nisam :))))))....

Na vrhu Rodosa....
Vrh Rodosa

Volim kupanje i sunčanje nije da ne volim, ali mi svakako nisu prioritet....

Drugi dan je krenuo bez plana....Krenula sam ka plaži a završila na vrhu Rodosa.....Zaista bukvalno.....Put ka vrhu je lep uz obalu onu vetrovitu....šešir se nije ni mrdnuo :))). Usput sam videla mešavinu moderne i stare arhitekture...savršeno uklopljene....
Tu na vrhu se spajaju dve plaže ona Vetrovita blizu hotela i plaža Elli....Na vetrovitoj strani vetar vas nosi svom snagom....zađete malo ka Elli plaži vetar posustaje....i dalje duva ali to je već podnošljivo....
Grad Rodos je smešten na samom špicu ostrva....sa jedne strane Sredozemno more, sa druge strane Egejsko more....Boja mora i sa jedne i sa druge strane nestvarno tirkizna....i na trenutak možete pomisliti da ste na nekoj dalekoj egzotičnoj destinaciji....
Mene je put naveko ka AKVARIJUMU.....nikada ništa nije slučajno....jer u akvarujumu žive ZVEZDE, drugačije zvezde ali su zvezde :))))....
Uživala sam u obilasku akvarijuma....kao dete i kao ostala deca koja su se najviše čula :))))

Avarijum Rodos
Posle obilaska vrha Rodosa i Akvarijuma.....sastanak sa predstavnikom agencije...Po prvi put od kako putujem sa ovom agencijom bila sam blago rečeno zapanjena bezobrazlukom agenta koji je na sve načine pokušavao da prezentuje iznamljivanje rent a car čiji je predstavnik....zatim da nas ubedi gde se dobro jede i sl. O izletima na kraju sastanka.....Dakle, iznervirao me je najstrašnije....što sam i rekla....nije mi ostao dužan...rekao mi je da mogu da napustim sastanak!?!?
Nije uspeo da mi pokvari dan....krenula sam u obilazak plaže.....htela sam da pronađem onu jednu samo "moju" i posle nešto duže šetnje pronašla sam baš takvu plažu....

Plaža, more, šljunak.....neki gosti :)) i nokti....

Kafe Baron na kraju Elli plaže na početku luke Mandraki.....Ova plaža je deo Elli plaže ali nema onoliko suncobrana kao na ostatku plaže....Cena za suncobran i ležaljke 10e.... Znam skupo, ali posle sam čula da su na ostalim mestima i 20e...posebno oko Casina Rodos.....inače prestižno mesto na Rodosu :))). Odatle se čuje glasna muzika.....Čuvar plaže Baron je crnac iz Francuske.....bio je vrlo predusetljiv da mi pronađe mesto "u prvom redu" do mora :))). Voli zemlju odakle dolazim....:)), košarka, Nole...itd.... sve ostale dane on mi je čuvao to isto mesto :))), bez nadoknade (kada sam pokušala da mu dam nešto novca skoro se naljutio)....Ono što volim na plaži je da ima malu tavernu ili kao ovde bar gde ti služe hranu i piće...Ja na plaži ne jedem....ali volim da popijem drugu kafu onu jutarnju jer sam na plaži obično oko 10h...:-))).

Kafe Baron na Elli plaži...

E, sada o vodi :))), za one kojima je to bitno....Voda je čista, taman topla koliko treba i za decu i odrasle....Ono što je ovde bitno je da je cela plaža šljunkovita...nema velikog plićaka....vrlo brzo je vrlo vrlo duboka voda.....Šljunak je onaj koji ni malo nije zgodan za hodanje.....ali i tu ima rešenje....u gradu se prodaje specijalna obuća za one kojima šljunak smeta....Ja ih nisam kupila meni nije smetala ta prirodna masaža stopala :)). Imala sam i gel lak na noktima i on je izdržao :)). Ali kupila sam one velike štipaljke da ne jurim peškire po plaži :))). Mnogo zgodna stvar....i za hotel za sušenje peškira i kostima....Morska voda inače jako prija mojoj kosi....i već imam ritual....kosu samo sperem od soli...ne koristim šampon ili masku....Tako je frizura je pun pogodak :)))....

Pogled odozdo :)))
Ranije sam krenula sa plaže....ono radi avanturista u meni.....morala sam da krenem u potragu za vitezovima :-))). Opremljena za šetnju onu dugu krenula sam put starog grada...opet drugim ulicama...usput videla i gde bih mogla da večeram....Stigla sam do jedne od kapija grada i ušla...posle nekog vremena sam ukapirala da je to put iza i ispod zidina grada.....i to je bio pun pogodak.....Mnogo lepa šetnja.....prilično duga ali lepa....I kada sam već mislila da nigde ulaza u grad nema :-))), pronašla sam jedan.....i tada "naletela" na ulicu koja vodi ka Sulejmanovoj džamiji....bilo je to baš u vreme zalaska sunca pa je bilo još i lepše....

Džamija Sulejmana veličanstvenog i bazar...
Da skratim priču....Stari grad na Rodosu je zaista priča za sebe....da bi sve obišli potrebno vam je nekih četiri dana po dva tri sata.....više ili manje :))). Ja sam kroz šalu rekla da idem u potragu za vitezovima srednjeg veka....to je bila šala ali i inspiracija....jer vitezovi su zaista deo ovog predivnog grada koji je sam po sebi muzej na otvorenom....a pravi muzej sam ostavila za obilazak poslednjeg dana boravka na ostrvu (na FB ima više fotografija iz muzeja)....
U samom gradu sam videla sve što me je zanimalo.....po svom instiktu....nisam se držala mape....tek na kraju sam pogledala mapu i videla da sam sve videla :))).

Ovo su neki od vitezova koje sam videla :)))
U gradu je život koji oslikava Rodos....bazar, uličice gde možete kupiti i šta niste hteli da kupite :)), da probate hranu svih mogućih kuhinja....nekako čak mislim da je grčka kuhinja ovde u zapećku....kao da je sve prilagođeno skandinavcima (ribljih štapića na svakom koraku, ja ih ni ovde ne kupujem).....Možete popričati sa meštanima jako su ljubazni. Imala sam sreću da sam naletela na jednog starijeg gospodina koji je sedeo u jednoj od ulica i prolaznicima govorio dobro veče....ja sam mu odgovorila, pitao me je odakle sam.....i onda je na srpskom rekao dobro veče.....i još par naših reči....Ispričao mi je nekoliko zanimljivih stvari o gradu iz prošlosti i neke novijih datuma....čovek je riznica....
Onda sam u nekom trenutku zalutala....ušla sam u jednu uličicu i tamo pronašla prodavnicu kao iz bajke....prodavnica se zove "12 bogova"... U njoj radi gospođa koja je sama po sebi mistična....prodavnica je prepuna stvari....antikviteti uglavnom...taj deo nije za slikanje....ali mi je dozvolila da slikam jedan deo.....Priča sa njom je bila više nego zanimljiva....ponudila me je čašom belog vina, maslinama i feta sirom.....provela sam tu u toj bajci nekih nezaboravnih 45 minuta.

Prodavnica iz bajke....12 bogova....
Najbolje je za one koji sve vole unapred da znaju da u stari grad uđu na "glavnu kapiju" kroz Vrata slobode, tu pored je Venerin hram....ja sam ga u sumrak jedva uočila :))), tu je guvernerova kancelarija, ulica vitezova duga 600m, muzej, Palata velikog majstora....Nisam ulazila u palatu jer je bio neki poseban dan....neko snimanje.....ali uspela sam da fotografišem neke detalje iz posebnog ugla....

Kapija slobode i Venerin hram
Ulica vitezova...
Palata Velikog majstora iz drugog ugla (mog) :)))
Šetnjom gradom nikako nećete propustiti Sahat kulu....koja je noću predivna....ulaznica je 5e sve sa pićem po izboru.....i pogledom gde vam zastaje dah....posebno ako ste došli (kao ja) u vreme zalaska sunca....Inače u vreme zalaska sunca posebno onaj sat posle fotografije su nestvarne....

Sahat kula - Roloj....

I to je to.....uglavnom.... Stari grad je svakako nezaobilazan ako ste na Rodosu.....bilo gde da ste na Rodosu. Samo da bi grad obišli potrebno je više od jednog dana....

Grad je kažu očuvan 80%.... i na momente zaista se osećate kao da ste u nekom drugom veku....ali savremeni svet je na sreću ili žalost stigao i tu.... Ljudi su ljubazni....mada za nečiji ukus i prilično napadni....Prilaziće vam dok ste u prolazu, pozivati u restoran, u svoje prodavnice....Kao i turci (valjda je to uticaj) i oni će se cenjkati sa vama ako to želite....Svi govore engleski od uličnih prodavaca pa nadalje....trude se i da nauče i neke osnovne fraze na našem jeziku....Uvek vas pitaju odakle ste.....Mene kao i uvek mešaju sa grkinjama, ponekad turkinjama.....ali bilo je i da su mislili da sam iz izraela često su me pozdravljali sa "šalom"....Inače izraelci su od skoro česti gosti....Ima i rusa.....Naš jezik ćete čuti i više nego što ste mislili....Englezi i skandinavci i italijani su ipak najbrojniji turisti na ovom ostrvu....Oni imaju čak i svoje barove u pojedinim ulicama....lično sam ih videla...Svako se zabavlja na svoj način i kako voli, oni baš vole da se opuste na letovanju :))))....i vrlo su bučni...Stekla sam utisak da oni misle da je ostrvo njihovo....
Na mene je stari grad ostavio veliki utisak....Ta mešavina antičke, rimske, vizantijske, turske istorije i civilizacije....onda kasnije i italijanske....Sve to paralelno sa savremenim tekovinama....Grad vam oduzima dah samo na pogled....Letovanje na Rodosu je sasvim drugačije od letovanja na ostrvima na kojim sam do sada bila....Imala sam utisak da će se svakog trenutka pojaviti neki vitez...posebno šetajući ulicom vitezova, ili oko palate Velikog majstora...u muzeju....

Muzej u starom gradu....samo delić (ostalo na FB)

Grad je najlepši kada se gleda sa mora....ja sam i taj pogled doživela....
Bila sam na dva izleta brodom...
Prvi izlet je bio krstarenje brodom do Lindosa...
Videli smo na tom krstarenju i čuvenu plažu Anthony Quinn i plažu Tsambika...neki su se kupali a mi neki nismo :))). Ja sam slikala one u vodi :))).
Lindos je prelepo turističko mesto... Malo blistavo belo selo ispod Akropolja...U svim turističkim brošurama ovo mesto je izdvojeno kao mesto za mirno letovanje....
Moj utisak je ipak drugačiji. Mesto je zaista prelepo, plaža takođe, sa sitnim belim peskom i zelenkasto-plavim morem.......ali Lindos je mesto koje opsedaju turisti koji dolaze u obilazak brodovima. Moj prvi utisak kada sam kročila na plažu je gužva....vrućina i gužva...Bez vetra je mnogo toplije nego u gradu Rodosu...Svi su odmah nagrnuli ka brdu gde su zidine i Akropolj....kao da je neko uključio štopericu...Ja sam uradila nešto drugačije....pronašla sam tavernu, naručila flašu vode....popila kafu (grčko tursku srpsku:)), pojela grčku salatu (ogroman tanjir)....i raspitala se kod meštana kako da najbolje utrošim vreme koje je ograničeno.....Na ostrvu postoji Lindos taxi...tako ga meštani zovu a on je zapravo prevoz magarcima!!! Tako do Akropolja a onda peške lagano dole....kroz samo selo koje je prelepo. Tako sam i uradila....Prevoz na magarcu je pravi doživljaj....mada sam više puta pomislila jadni magarci....Najlepše od boravka na Lindosu je bio povratak sa Akropolja kroz selo.....Prelepo selo...toliko lepo da poželite da ostanete tu...Pogled odozgo na plaže je predivan. Dve plaže su tu...ona na koju pristaju i brodovi....i druga manja i lepša u uvali Svetog Pavla....Ulice su uske, kuće bele građene između 16 i 18 veka, a kažu da su ih gradili bogati kapetani....Na putu kroz selo možete naići na magarce i neke nove turiste koji idu gore ka zidinama :))). Ti susreti su ponekad vrlo zanimljivi i smešni :))).  Ulice su rađene kao lavirint i u njima se zaista možete izgubiti....međutim pogled na dole i ništa strašno....Šetajući ovim ulicama ja sam imala utisak da je vreme stalo....
Inače do Lindosa može se stići i lokalnim autobusom. Grad je udaljen nekih 50km od Rodosa.
I tek boravak u ovom mestu vam stavi do znanja da je vetar na Rodosu zapravo blagoslov :)). Vrućina je tog dana bila nesnosna....Izleti su uvek negde oko podneva kada je najtoplije....zbog toga je možda bolje doći autobusom ili kolima ranije ujutro....

Lindos....

Ostrvo Symi je nešto sasvim drugo....Prava bajka....Sam pogled sa broda me je već opčinio....I to ostrvo ima  nesreću da ga opsedaju turisti koji dolaze u obilazak...Ja sam srećna što sam uspela da vidim to ostrvo i vrlo rado bih mu se vratila ako budem imala priliku....Symi je jedno od najlepših ostrva koje sam videla a videla sam samo njegov glavni gradić :)))
Prvih pola sata svi iz grupe smo prošetali sa vodičem kroz dve tri ulice...Naš vodič je bila žena grkinja sa vrlo interesantnim enegleskim jezikom :)), potrudila se zaista da nam dočara neke glavne informacije o ostrvu...Ona je mene podsetila na Niu Vardalos i film Moja grčka avantura...Ispričala nam je čak i neke detalje iz svog privatnog života :)).
Maksimalno sam iskoristila vreme za obilazak malenog gradića.....Ostrvo poznato po proizvodnji sunđera, nekada i po gradnj brodova....Jedinstvena arhitektura (zaštićena zakonom)....kuće prelepih svetlih pastelnih boja....Grad je podeljen na dva dela Yialos, i Chorio, gornji grad do koga dolazite prelazivši 375 stepenika...Ceo grad miriše na začine a njih možete kupiti na svakom ćošku...kao i sunđere naravno :))). Inače Symi je na svega 10km od turske granice...
Posle posete gradu....brodom smo krenuli do manastira Panormitis, koji je posvećen Sv. Arhangelu Mihajlu, zaštitniku ostrva. Ovo je mesto hodočašća za grčke mornare i posetioci dolaze iz čitavog sveta. U manastiru se nalazi ikona koju inače nazivaju ikonom želja!!! Ja sam svoju želju pomislila....
Ta poseta je bila prekratka za moj ukus....

Symi...

Manastir Panormitis

I kako da na kraju ne spomenem hranu....ono što je sigurno na Rodosu niko nemože ostati gladan...na svakom koraku ima restorana, taverni...niko nemože biti ni žedan....i ako je voda za piće ispravna svi kupuju flaširanu vodu koja zaista nije skupa....Kao i hrane i koktela ima na svakom koraku.....Što se ribe tiče u gradu je registrovan samo jedan ribarski brod....ja sam se malo raspitala i dobila preporuku da ipak ribu ne jedem....što mi je iskreno teško palo....prošle godine na Samosu sam jela uglavnom samo ribu i morske proizvode.....Sada sam birala grčku kuhinju....probala sam musaku, jagnjetinu...ali ipak sam najviše jela salate kao što je Cezar i još neke.....

Ono što ja mogu da vam preporučim je Piatakia restoran....na njega sam naletela u šetnji a samo je pet minuta od mog hotela....Meni je naziv skrenuo pažnju jer i mi ovde u Zemunu imamo restoran istog naziva, tamo za njega nisu čuli.....ili jesu od mene :))). Nezgodno je samo što mora da se rezerviše...meni nije bio problem jer je u istoj ulici gde i hotel....Drugi je George & Maria Art of Falafel, gde osim dobre hrane (ima i za vegeterijance) možete kupiti zaista prelepe, originalne i unikatne suvenire....Dobar je i Red Restaurant....
U starom gradu ima mnoštvo restorana i taverni....ja sam izabrala jednu tavernu zbog pogleda...posle obilaska Sahat kule večerala sam ispod same kule...Maria’s Meze.... ništa posebno...ali ja sam morala da probam musaku (na svakom ostrvu je probam)....i jela sam i bolje :)))

Ja sam morala da odmorim još ova dva dana ....od ponedeljka počinjem da radim...
Sutra ili danas videću još....počinjem sa redovnim tekstovima....
Hvala svima na strpljenju....spisak postoji...uskoro počinjem i da zakazujem....
Zvezdana se vratila sa odmora.....:)))

1. Hvala na zanimljivim opisima i lepim fotografijama.

2. Pravilno se piše " moj šešir i ja" I nije pravilno da u svakom delu sastava,rečenice označavate crnom bojom,kao što ni jedan narod ne možete spominjati sa malim slovima. Lepe su slike,ali ste toliko preopširni da se gubi suština teksta. Vidim da Vam dosta ljudi skreće pažnju na pravopis,pa samim tim mislim da bi trebalo da obratite pažnju.Pravopis je sastavni deo svakodnevnice, pa i posla,a naročito kada je u pitanju pisanje bloga.Pozdrav

3. A da Vi Anonymous....lepo ne čitate moj Blog...
    Lovci na pravopisne greške imaju veći problem od onih koji greške prave!